Гильмутдинова Танзиля Баязитовна

ООД по математике на башкирском языке. Младшая группа.

Икенсе кеск й р т рк м нд башлан ыс

ябай математик т ш нс л р мен н таныштырыу буйынса
д рес лг л ре

Тема: Урманда к ел асыу

Ма сат:

Икег тиклем анау; предметтар ы о шашлы тарын табыр а, улар ы бейеклеге м алынлы ы буйынса са ыштырыр а йр те е дауах ите ; предметтар ы ике сифаты (т , форма ы) буйынса т рк мл е ны ытыу; к алдына килтере , фараз ите м фекерл л тен ­тере .

лек эше: Нис ?, шул тиклем, к бер к, а ырсгк, агклан рен : минен т ш нд р м улар ы телм р а лы улланыр а йр те .

Йы азландырыу: т рк м б лм е урман а о шатып би лг н - 2 шыршы, 3 айын а асы макеты, ике уян м бер б ре р те, 3 й р те: й р е т р л ре см й ш, квадрат, т р к итеп т ш р лг н геометрик фигуралар (т р к, квадрат, см й ш), бер к т т ге икеш р с ск , япра , б шм к, ковролинда тауы м с себеш р те.

Таратма материал: й шел т т ге а ы битт ре (а ландар), ур а’ т р к м ары т т ге с квадрат.

Д рес барышы:

Балалар ярым т р к я ап, ултыр ыстар а ултыра. Улар а аршы я урман итеп би лг н: и нг 2 шыршы, 3 айын а асы макеты уйыл ан. Улар артында ике уян, алы тара б ре й шенг н. А астар артынн ике у ма — бере е ки , икенсе е тар.

Т рби се:

Балалар, тир -я а ара ы ле. Бе матур урманда. йтеге ле, был урманда нинд й а астар ? ( айын, шыршы.) Нис айын а асы? Нис шыршы а асы? Нинд й а астар к бер к? анап арайы ле, килеге бында! (Балалар а астар эрг ен кил л р м т рби се мен н берг л п а астар ы анап сы алар.)

Т рби се:

й ге , и ур шыршыны табып к р т йек. ай а и б л к й шыр­шы? айындар ы и бейеген табайы , ай ы ы и т п ше, к р ­теге ле!

Уй! Шыршы артында кемдер й шенг н? (А астар артында уян баш­тары т ш р лг н р т, улар ы тик ола тары ына к рен . Балалар­ ы « уян» й ки « ола тар» тип йте ре ихтимал.)

Т рби се:

е унда уян ик нен нисек белдеге ? уянды ола тары нис ? Улар нинд й? (О он, н ек.) Нис уян й шенг н? (Балалар яуап бирерг ыйын ын алар, т рби се улар ан уянды нис ола ы барлы ын, шунан ола тар ы парлап анап к р теп, бында б т е нис уян булы­уын а лата. А а уяндар ы сы арып к р т — балалар р уянды нис ола ы барлы ын анап к р т л р.)

Т рби се:

Балалар, ара ы ле, бе е урманда ике у ма бар: бере е ки , икенсе е тар. уяндар ки у ма та икереп уйнар а тел й р.

уяндар ы икертерг уйлап, у ма буйлап кит бе тиг нд ген й шенг н б рене к реп алалар. Т рби се балалар ы улдарына уян­дар ы тоттороп, улар а ая остарына ба ып, тауышланмай ына тар у ма тан атлар а т дим ит .

Т рби се:

Афарин, балалар! Бе б рег к ренм й ген теп киттек. ара ы ле, бе нинд й матур ки т а ланына килеп сы ты . Тик бында ним лер бул ан. (Геометрик фигуралар таралышып яталар, ситт р к 3 й тора: улар ы т р л ре см й ш, квадрат, т р к итеп т ш р лг н.) Бала­лар, й ге , был фигуралар ы йыйып, й рен уяйы ! Был ним не й ? ( см й шт й .) Ни с н шулай тип уйлай ы ы ? (С нки т р е см й ш.) Шул р ешле б т фигуралар а йыйыла.

Физкультминутка.

Т рби се:

Уй, ел сы ты. Бе а астар булайы , ел бе г и . (Балалар т р кк торалар м ши ыр рен ярашлы х р к тт р баш аралар.)

Ел и , и , и ( улдарын ал а у ып, ул су тарын

рен арай елкет л р),


(ике улды ла к к т реп, берг у а- ул а табан х р к тл ндер л р), (яй ына с к йеп ултыралар), (балалар тура торалар).

Т рби се:

Ел нисек р , к р т йек ле? (У-у-у.) К сл ел нисек р ? (К сл тауыш мен н.) крен ген ел нисек и ? ( крен тауыш мен н.) Балалар, й ге , урман буйлап артабан киттек. Бына нинд й матур тылсымлы а лан! Бында с ск л р, б шм кт р, япра тар к п ик н. й ге , бер т рл 2 с ск табайы ! (Шул р ешле 2 б шм кте, 2 япра ты табалар.) Киттек артабан!

Т рби се:

Бына бе урмандан сы ты . ара ы ле, ним л р й р й унда? (Ковролинда себешт ре мен н тауы .)

— Тауы ене себешт ре мен н китеп бара. Тауы нинд й т т ? (А .) Себешт р нинд й т т ? ( ары.) Себешт р с й ре артынан нисек атлай ар? (Бер-бер артлы те елешеп.) Тауы ты себешт ре мен н нисек й р г нен к р т йек ле. Мин тауы , е мине себешт рем. (Балалар т рби се артынан себеш булып бер-бер артлы те елеп атлай ар.)

Тауыгк сыты урам а ашар а й шел л н.

Артынан те елешеп себешт ре эй рг н.

Тауы е аына, ап- ары себешт ре.

Бигер к матур м йомша тауыты б пест ре.

Т рби се:

Бына бе е т рк м. Мин е г х ер ур й шел квадрат, а т р г 3 ары см й ш таратып бир м. Бе а ланды (й шел квадрат), унд й р г н тауы ты (а т р к) м себешт р е ( с см й ш) т лд те е алып к р т йек ле.

Д ресте йом а лап, т рби се балалар ан улар ы ай а барыу арьп ним к ре рен и т рен т ш р п, д рес й км тке ен абатлата. Тауы балалар ы эшт рен арап сы а, бик шатлана. Балалар ы ма тай, р хм т йт м китап ( ош- орт тура ында) б л к ит .

9881f51206ba7e28ba735e4a8855098e.jpg1f34ddf5635982f468f85582059b5cf1.jpg

2314169e638feb64b1b09b30ddde820f.jpg

30 января 2022 в 16:08

Сайт размещён на портале МААМ. Используя МААМ принимаете Соглашение и Обработку данных.