Гильмутдинова Танзиля Баязитовна
ООД по математике на башкирском языке. Младшая группа.Икенсе кеск й р т рк м нд башлан ыс ябай математик т ш нс л р мен н таныштырыу буйынса
Тема: Урманда к ел асыу Ма сат: Икег тиклем анау; предметтар ы о шашлы тарын табыр а, улар ы бейеклеге м алынлы ы буйынса са ыштырыр а йр те е дауах ите ; предметтар ы ике сифаты (т , форма ы) буйынса т рк мл е ны ытыу; к алдына килтере , фараз ите м фекерл л тен тере . лек эше: Нис ?, шул тиклем, к бер к, а ырсгк, агклан рен : минен т ш нд р м улар ы телм р а лы улланыр а йр те . Йы азландырыу: т рк м б лм е урман а о шатып би лг н - 2 шыршы, 3 айын а асы макеты, ике уян м бер б ре р те, 3 й р те: й р е т р л ре см й ш, квадрат, т р к итеп т ш р лг н геометрик фигуралар (т р к, квадрат, см й ш), бер к т т ге икеш р с ск , япра , б шм к, ковролинда тауы м с себеш р те. Таратма материал: й шел т т ге а ы битт ре (а ландар), ур а’ т р к м ары т т ге с квадрат. Д рес барышы: Балалар ярым т р к я ап, ултыр ыстар а ултыра. Улар а аршы я урман итеп би лг н: и нг 2 шыршы, 3 айын а асы макеты уйыл ан. Улар артында ике уян, алы тара б ре й шенг н. А астар артынн ике у ма — бере е ки , икенсе е тар. Т рби се: Балалар, тир -я а ара ы ле. Бе матур урманда. йтеге ле, был урманда нинд й а астар ? ( айын, шыршы.) Нис айын а асы? Нис шыршы а асы? Нинд й а астар к бер к? анап арайы ле, килеге бында! (Балалар а астар эрг ен кил л р м т рби се мен н берг л п а астар ы анап сы алар.) Т рби се: й ге , и ур шыршыны табып к р т йек. ай а и б л к й шыршы? айындар ы и бейеген табайы , ай ы ы и т п ше, к р теге ле! Уй! Шыршы артында кемдер й шенг н? (А астар артында уян баштары т ш р лг н р т, улар ы тик ола тары ына к рен . Балалар ы « уян» й ки « ола тар» тип йте ре ихтимал.) Т рби се: е унда уян ик нен нисек белдеге ? уянды ола тары нис ? Улар нинд й? (О он, н ек.) Нис уян й шенг н? (Балалар яуап бирерг ыйын ын алар, т рби се улар ан уянды нис ола ы барлы ын, шунан ола тар ы парлап анап к р теп, бында б т е нис уян булыуын а лата. А а уяндар ы сы арып к р т — балалар р уянды нис ола ы барлы ын анап к р т л р.) Т рби се: Балалар, ара ы ле, бе е урманда ике у ма бар: бере е ки , икенсе е тар. уяндар ки у ма та икереп уйнар а тел й р. уяндар ы икертерг уйлап, у ма буйлап кит бе тиг нд ген й шенг н б рене к реп алалар. Т рби се балалар ы улдарына уяндар ы тоттороп, улар а ая остарына ба ып, тауышланмай ына тар у ма тан атлар а т дим ит . Т рби се: Афарин, балалар! Бе б рег к ренм й ген теп киттек. ара ы ле, бе нинд й матур ки т а ланына килеп сы ты . Тик бында ним лер бул ан. (Геометрик фигуралар таралышып яталар, ситт р к 3 й тора: улар ы т р л ре см й ш, квадрат, т р к итеп т ш р лг н.) Балалар, й ге , был фигуралар ы йыйып, й рен уяйы ! Был ним не й ? ( см й шт й .) Ни с н шулай тип уйлай ы ы ? (С нки т р е см й ш.) Шул р ешле б т фигуралар а йыйыла. Физкультминутка. Т рби се: Уй, ел сы ты. Бе а астар булайы , ел бе г и . (Балалар т р кк торалар м ши ыр рен ярашлы х р к тт р баш аралар.) Ел и , и , и ( улдарын ал а у ып, ул су тарын рен арай елкет л р),
(ике улды ла к к т реп, берг у а- ул а табан х р к тл ндер л р), (яй ына с к йеп ултыралар), (балалар тура торалар). Т рби се: Ел нисек р , к р т йек ле? (У-у-у.) К сл ел нисек р ? (К сл тауыш мен н.) крен ген ел нисек и ? ( крен тауыш мен н.) Балалар, й ге , урман буйлап артабан киттек. Бына нинд й матур тылсымлы а лан! Бында с ск л р, б шм кт р, япра тар к п ик н. й ге , бер т рл 2 с ск табайы ! (Шул р ешле 2 б шм кте, 2 япра ты табалар.) Киттек артабан! Т рби се: Бына бе урмандан сы ты . ара ы ле, ним л р й р й унда? (Ковролинда себешт ре мен н тауы .) — Тауы ене себешт ре мен н китеп бара. Тауы нинд й т т ? (А .) Себешт р нинд й т т ? ( ары.) Себешт р с й ре артынан нисек атлай ар? (Бер-бер артлы те елешеп.) Тауы ты себешт ре мен н нисек й р г нен к р т йек ле. Мин тауы , е мине себешт рем. (Балалар т рби се артынан себеш булып бер-бер артлы те елеп атлай ар.) Тауыгк сыты урам а ашар а й шел л н. Артынан те елешеп себешт ре эй рг н. Тауы е аына, ап- ары себешт ре. Бигер к матур м йомша тауыты б пест ре. Т рби се: Бына бе е т рк м. Мин е г х ер ур й шел квадрат, а т р г 3 ары см й ш таратып бир м. Бе а ланды (й шел квадрат), унд й р г н тауы ты (а т р к) м себешт р е ( с см й ш) т лд те е алып к р т йек ле. Д ресте йом а лап, т рби се балалар ан улар ы ай а барыу арьп ним к ре рен и т рен т ш р п, д рес й км тке ен абатлата. Тауы балалар ы эшт рен арап сы а, бик шатлана. Балалар ы ма тай, р хм т йт м китап ( ош- орт тура ында) б л к ит . 30 января 2022 в 16:08
|
Сайт размещён на портале МААМ. Используя МААМ принимаете Соглашение и Обработку данных.